Bezoekstatistieken van Geluidnieuws

Redactie, januari 2013

Geluidnieuws is een gespecialiseerd internet tijdschrift, dat wordt gelezen door een doelgroep bestaande uit professionals. Deze ontvangen Geluidnieuws gratis. Geluidnieuws bestaat al meer dan 10 jaar en wordt zeer gewaardeerd. De hoofdredactie is in 2012 onderscheiden met de Gouden Decibel. Doordat Geluidnieuws gratis is, is kennen vrijwel alle Nederlandse akoestici en geluidsadviseurs Geluidnieuws, en een groot aantal in Vlaanderen.

Hiermee is Geluidnieuws interessant voor adverteerders. Klik daarom hier voor informatie over de advertentietarieven.

Actuele informatie

Omdat Geluidnieuws actuele informatie bevat, zijn de bezoekers zeer trouw en komen zij regelmatig terug. De website wordt maandelijks ververst. Het actuele nummer staat op de hoofdpagina. Elke 1e van de maand ontvangen de abonnees van Geluidnieuws een e-mail in hun postvak met de inhoudsopgave van het actuele nummer, en daarbij de banners van adverteerders.

Na ontvangst van de e-mail bezoeken veel abonnees dezelfde dag nog de website. Dit wordt zichtbaar in onderstaande grafiek, afkomstig van Google Analytics:

Over een periode van 1 jaar, zijn 12 pieken te zien, elke piek op 1 januari, 1 februari, 1 maart, etc.

Professioneel publiek

De website van Geluidnieuws wordt vooral door professionals bezocht. Dat blijkt ook uit bovenstaande grafiek. Er is duidelijk te zien dat het bezoek tijdens werkdagen hoger is, dan in de weekenden. Vooral op maandag, komen er meer bezoekers. In de weekenden komen minder bezoekers. Geluidnieuws wordt dus tijdens werktijd bezocht.

35.000 bezoekers per jaar

Voor het afgelopen jaar 2012 gelden de volgende statistieken:

34.159 Bezoeken
11.044 Absoluut unieke bezoekers
79.057 Paginaweergaves
2,32 Pagina's/bezoek

Bezoekers komen vaak terug

29% van de bezoekers komt slechts 1x op Geluidnieuws. Aangenomen kan worden dat dit toevallige voorbijgangers zijn, die op de site komen via een zoekmachine. Geluidnieuws scoort heel hoog op Google als naar specifieke onderwerpen wordt gezocht. 71% procent van de bezoekers komt veel vaker. Veel bezoekers komen heel vaak terug zoals blijkt uit onderstaande figuur. 20 % van de bezoekers is meer dan 50 keer in een geheel jaar op de website teruggekeerd. Dat wil zeggen dat ze bijna elke week wel een keer komen kijken of er nog nieuws is.

Vooral direct verkeer

Verreweg de meeste bezoekers (81%) komen direct op de website. De bezoekers die via zoekmachines komen, vinden Geluidnieuws vooral met het zoekwoord " geluidnieuws". Ook dit duidt erop dat de bezoekers gespecialiseerd zijn en trouw.

Nederland en Vlaanderen

Verreweg de meeste bezoekers (ca. 32.000) komen uit Nederland, en dan vooral uit de stedelijke gebieden. Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam zijn het best vertegenwoordigd. Dat komt doordat de bedrijven waar Geluidnieuws lezers werken, in stedelijke gebieden gevestigd zijn. Vanuit gemeentes is de interesse in Geluid het grootst in de drukkere gebieden, of in gebieden waar overlast ondervonden wordt door wegen, spoorlijnen of industrie. Daarom komen er ook veel bezoekers uit Eindhoven, Nijmegen, Arnhem, Groningen,  Enschede etc.

Ook uit Belgie komt meer bezoek naar Geluidnieuws, met name uit Vlaanderen (ca. 1100 over het afgelopen jaar).

Adverteren?

Bent u overtuigd van de waarde van Geluidnieuws voor uw organisatie als u op Geluidnieuws zou adverteren? Klik dan hier voor informatie over de advertentietarieven. U kunt ook een mail sturen naar adverteer@geluidnieuws.nl

Oude bezoekstatistieken t/m 2005

De oude bezoektellers van Nedstat zijn per 1 november 2005 verwijderd, omdat er opeens hinderlijke reclame verscheen. Hieronder het aantal bezoekers per jaar tot en met oktober 2005. Dit laat de groei zien van Geluidnieuws van de eerste 5 jaar. Het jaar 2005 is niet volledig belegd.

 

home...