
Trolleyroute, zo wordt het nieuwe rolkofferpad op de groene kade van de Taurusavenue in Beukenhorst-Zuidweg ook wel genoemd. Daar liepen mensen van station Hoofddorp naar bedrijven als Asics, Fluor, Irdeto, Danone en Sonion. Tegenwoordig is het ‘kedeng, kedenk, kedeng’ van een grote menigte werknemers met rolkoffers verstomd. Niet alleen vanwege corona en thuiswerkers, maar vooral door de trolleyroute.
Op de Taurusavenue stonden eerste bomen, die helaas gekapt moesten worden. Ze waren te oppervlakkig geworteld, waardoor de bestrating omhoog kwam. Op dat moment was de gedachtegang van Peter Steentjes dan het best een flinke tippel van het station naar de Taurusavenue is. Dagelijks deze afstand afleggen met een hobbelende en herrie makende rolkoffer in je kielzog… er is een prettiger begin van de werkdag denkbaar. In een email aan Marianne Filius schrijft hij dat hij zeker weet dat veel mensen plezier zullen hebben van het rolkoffer pad.
Het pad is uitgevoerd met stenen zonder vellingkant (afgeschuinde kant), zodat ze als een rode loper aanvoelen voor de rolkoffers.
Begin 2020 stelde de VVD dit plan ook voor in Amsterdam. De toeristen zorgen daar voor overlast met hun rolkoffers. Dit werd door het stadsbestuur afgewezen. Volgens hen lag het probleem bij de koffers zelf. Daarnaast vinden ze dat de alternatieve tegels slijtagegevoelig zijn, een laagwaardige uitstraling hebben, slecht onderhoudbaar zijn en te veel tijd en geld kosten.
Bron: Het Parool, Haarlemmermeer Gemeente